O szkoleniu
Szkolenie z zakresu negocjacji biznesowych z symulacją
Szkolenie dostarcza uczestnikom wiedzę oraz koncepcje i modele działania
w negocjacjach biznesowych. Gry użyte w szkoleniu stanowią okazję do pełnego doświadczenia procesu negocjacyjnego oraz praktycznego przećwiczenia przygotowania i realizacji rozmów negocjacyjnych.
Główne cele szkolenia oraz gry, to zwiększenie skuteczności działania w obszarach:
- Przygotowanie do negocjacji.
- Budowanie i zarządzanie zespołem negocjacyjnym
- Prowadzenie rozmów negocjacyjnych
- Zastosowania różnych strategii negocjacyjnych.
Cele operacyjne
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- Poziom wiedzy:
- Zna przebieg procesu negocjacji i jego etapy.
- Zna różne role, w jakich mogą występować członkowie zespołu negocjacyjnego i widzi, ich wpływ na efekty działania zespołu.
- Widzi przełożenie dobrego przygotowania do rozmów na ich efektywność.
- Dostrzega wybrane mechanizmy psychologiczne towarzyszące negocjacjom.
- Widzi silne i słabe strony przyjętej strategii negocjacji.
- Poziom umiejętności:
- W usystematyzowany sposób przygotowuje się do rozmów negocjacyjnych
- Świadomie i w dostosowaniu do wymagań sytuacji obiera strategię negocjacyjną.
- Analizuje przebieg negocjacji i wyciąga wnioski, które przekładają się na ewentualne korekty obranej strategii.
- Aktywnie współpracuje z innymi członkami zespołu negocjacyjnego.
- W sposób selektywny i w dostosowaniu do potrzeb pozyskuje i ujawnia informacje.
- Prowadzi rozmowy negocjacyjne z nastawieniem na obustronne korzyści.
- Dobiera skuteczne sposoby dobijanie targu i zamykanie negocjacji.
- Poziom kompetencji społecznych i postaw:
- Wpasowuje swój indywidualny sposób działania uzupełniając różnorodność zespołu negocjacyjnego o konieczne kompetencje.
- Wchodzi w dobry kontakt i buduje relacje z partnerami i adwersarzami.
- Jest skoncentrowany na rozumieniu i chce być rozumiany.
- Działa z intencją budowania partnerstwa i dobrej relacji.
- Jest nastawiony na współpracę i z partnerami i adwersarzami.
- Działa z nastawieniem na rozwiązania a nie problemy.
- Jest otwarty na różnorodne rozwiązania.
- Dąży do uzyskania obustronnych korzyści.
- Działa ze świadomością osobistych mocnych stron w roli negocjatora.